Betaling og retur

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
 
Betingelser her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen. Evt. fraktomkostninger til sistnevnte, må tas over telefon, etter ordreregisrering. 
Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.
 
Priser
Prisene inkluderer 25% moms, med unntak av enkelte varer, slik som bøker, hvor disse er fritatt fra moms i siste salgsledd.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.
Vi tar forbehold om prisendringer, evt. feiltrykk av priser, utgåtte produkter eller skrivefeil.
 
Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.
 

Dine angre- og returrettigheter
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger angrerettskjema. Når din retur er prossessert, vil du få en kreditnota, og pengene vil gå tilbake til den kontoen eller det kortet som ble brukt ved kjøpet, i løpet av et par virkedager.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.
Du har ingen plikt til å oppgi grunn for retur, men si gjerne fra dersom noe det er feil på produktene.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut angrerettskjema og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. 

Angrerett
For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte. Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. 

Reklamasjon
Om du ønsker å reklamere et produkt, vennligst ta kontakt med oss på bassanova@bassanova.no med en beskrivelse på hva som er feil med produktet. Vi vil deretter ta kontakt med deg snarest mulig for å finne ut av den beste løsningen.